Dieta kopenhaska

Jedną z bardziej znanych i przy okazji wzbudzających kontrowersje jest dieta kopenhaska, inaczej nazywana także dietą 13 dniową. Dlaczego wzbudza kontrowersje? Dieta jest bardzo restrykcyjna, dostarcza organizmowi mało wartości odżywczych, a także bardzo łatwo można przez nią rozregulować metabolizm i uzyskać efekt jojo. Mimo wszystko dieta i tak chętnie stosowana jest przez wiele osób bo w ciągu 13 dni można zrzucić na niej od 7 do 20 kilogramów.

Jadłospis diety jest dość prosty. Należy pamiętać o kilku zasadach, po pierwsze codziennie wypijamy minimum 1,5 litra wody, po drugie jemy tylko to co znajduje się w jadłospisie, nie można pić dodatkowych herbat, kaw czy soków. W ciągu dnia mamy trzy posiłki, śniadanie – o dowolnej porannej godzinie, obiad 12-14, kolacja – do godziny 18.

 

Dzień 1 oraz 9

  • Śniadanie: szklanka kawy + łyżeczka cukru
  • Obiad: 2 jajka na twardo, 1 pomidor, 100 gram brokułów lub szpinaku.
  • Kolacja: duży befsztyk, 150 g sałaty z cytryną.

 

Dzień 2 oraz 8

  • Śniadanie: szklanka kawy + łyżeczka cukru.
  • Obiad: duży befsztyk, 150 g sałaty z cytryną.
  • Kolacja: 2/3 szklanki jogurtu naturalnego, 1 plaster chudej szynki.

 

Dzień 3 oraz 10

  • Śniadanie: szklanka kawy + łyżeczka cukru, grzanka z pieczywa razowego.
  • Obiad: 1 pomidor, 100 g brokułów lub szpinaku, 1 świeży owoc.
  • Kolacja: 2 jajka na twardo, 1 plaster chudej szynki, 150 g sałaty z cytryną.

 

Dzień 4 oraz 11

  • Śniadanie: szklanka kawy + łyżeczka cukru.
  • Obiad: 150 g utartej marchewki, 100 g twarożku, 1 jajko na twardo.
  • Kolacja: 100 g sałatki owocowej, 2/3 szklanki jogurtu naturalnego.

 

Dzień 5 oraz 12

  • Śniadanie: duża, utarta marchewka z cytryną.
  • Obiad: duża, chuda ryba.
  • Kolacja: 1 befsztyk, 200 g sałaty z olejem i cytryną, brokuł.

 

Dzień 6 oraz 13

  • Śniadanie: szklanka kawy + łyżeczka cukru.
  • Obiad: 150 g gotowanego lub grillowanego kurczaka, 150 g sałaty z olejem i cytryną.
  • Kolacja: duża marchewka, 2 jajka na twardo.

 

Dzień 7

  • Śniadanie: szklanka herbaty bez dodatku cukru.
  • Obiad:  150 g chudego grillowanego mięsa.
  • Kolacja: nic.

 

Jak widzicie dieta jest dość skromna i często dzienna porcja jest dużo niższa niż 1000 kalorii. Co mogę powiedzieć na temat diety? Zabrałam się za nią i wytrzymałam 6 dni, nie było zbyt przyjemnie. Chodziłam cały czas głodna i rozdrażniona, schudłam w jej czasie około 3 kilo. Jeżeli prowadzicie aktywy tryb życia, macie dużo pracy, a dodatkowo trenujecie, to będzie bardzo ciężko. Ja nie mogłam się skupić w pracy i ciągle byłam zmęczona. Dietę robiłam jakoś 2 miesiące temu, kilogramy mi nie wróciły ale myślę, że jest to także kwestia tego, że na co dzień staram się zdrowo odżywiać. Jeżeli zrobicie dietę, a później wrócicie do niezdrowych nawyków żywieniowych będzie bardzo łatwo o efekt jojo. Testowaliście ta dietę, a może planujecie? Jakie są wasze przemyślenia na jej temat? :)

Zobacz także

2 Responses

Dodaj komentarz