Dietetyczny łosoś słodko-ostry

Chciałabym podzielić się z wami jednym z moich ulubionych przepisów. Jest to przepis na słodko ostrego łososia, którego wręcz uwielbiam. Danie to ma wiele zalet, po pierwsze zawiera około 500 kalorii, spokojnie więc może być to nasz obiad w trakcie diety 1200 kalorii. Druga zaleta to oczywiście sam łosoś, który zawiera pełnowartościowe białko i kwasy tłuszczowe omega 3. Przygotowanie tego dania jest proste, możemy też je sobie trochę zmieniać lub urozmaicać według własnych upodobań.

Lista zakupów:

  • około 120 g łososia
  • 60 g kaszy kuskus
  • papryczka chilli
  • pół papryki czerwonej
  • 5 pieczarek
  • mała cebula
  • miód łyżeczka
  • sos sojowy łyżeczka
  • masło tahini łyżeczka
  • kolendra
  • oliwa z oliwek
  • ząbek czosnku
  • szczypta soli i pieprzu
  • sok z cytryny

 

Najpierw robimy marynatę. Kroimy papryczkę chilli, mieszamy razem z miodem, sosem sojowy, masłem tahini, kolendrą i wyciśniętym czosnkiem. Porządnie smarujemy łososia naszą marynatą i odstawiamy na około 10 minut aby przeszedł smakiem. Kuskus zalewamy wrzątkiem, powinniśmy zalać go wodą, tak aby wody było na 1-2 cm nad kuskusem. Odstawiamy na parę minut aż wchłonie się woda. Kroimy czerwoną paprykę, cebulę i pieczarki, podsmażamy warzywa na patelni przez około 5 minut. Podsmażone warzywa dodajemy do kuskusa, solimy, pieprzymy i wszystko dokładnie mieszamy. Łososia smażymy na oliwie z oliwek lub grillujemy jeżeli mamy taką możliwość. Ja zwykle wkładam go do elektrycznego zamykanego grilla na 3-4 minuty i smakuje genialnie. Na patelni obsmażamy go z obu stron przez około 3-4 minuty, jeżeli filet jest grubszy smażymy odrobinę dłużej. Podajemy łososia polanego sokiem z cytryny. Jeśli dobrze się zorganizujemy przygotowanie tego dania zajmie nam 20- 30 minut, a jest na prawdę przepyszne, zdrowie i dietetyczne :) Smacznego!

Zobacz także

Dodaj komentarz