Które owoce mają najmniej kalorii

Zawsze się mówi, że osoby, które chcą schudnąć powinny jeść dużo owoców. Jest to prawda ale z owocami również musimy uważać gdyż niektóre z nich zawierają dość duże ilości cukru. Sprawdźmy więc jak to z tymi owocami jest i pamiętajmy także o jednej bardzo ważnej zasadzie – NIE JEMY OWOCÓW NA KOLACJĘ, zawierają one węglowodany i nie będzie to korzystne dla osób, które chcą zrzucić nadmiar kilogramów!

Na cukier zawarty w owocach przede wszystkim uważać muszą osoby cierpiące na cukrzycę, tutaj też wszystko zależny od poziomu zaawansowania i zdrowia danej osoby. Dobrze jednak wiedzieć jaka ilość cukru występuje w naszych ulubionych owocach. Ja przykładowo uwielbiam banany ale są to jedne z owoców z najwyższą ilością cukru bo w 100 gramach banana mamy 12 gram cukru, a dla porównania w 100 gramach truskawki znajduje się jedynie 4,9 grama cukru czyli ponad dwa razy mniej.

Do owoców, które zawierają najmniej cukrów zaliczyć możemy arbuza, grejpfruta, maliny i truskawki. Możemy jeść również spokojnie czarną porzeczkę, pomarańczę, jeżynę, czarną jagodę czy morelę. Natomiast uważać powinniśmy na banany, ananasa i winogrona. Sporo cukru mają również jabłko, wiśnia i brzoskwinia.

Ilość cukru podana jest na 100 gram produktu

  • malina – 4,4 g
  • truskawka – 4,9 g
  • arbuz – 6 g
  • grapefruit – 7 g
  • czarna porzeczka – 7 g
  • pomarańcza – 9 g
  • morela – 9 g
  • śliwka – 9,5 g
  • ananas – 10 g
  • jabłko – 10 g
  • brzoskwinia – 11 g
  • banan – 12 g
  • winogrono – 16 g

Lubicie owoce? To świetnie możecie jeść wszystkie tylko, lepiej ograniczyć ilość tych zawierających dużą ilość cukru i wcinać je z rana :) No i oczywiście taki cukier to samo zdrowie w porównaniu z czekoladkami i innymi słodyczami. A jeśli używacie zwykły biały cukier to uwaga, musicie to zmienić. Świetnie zastąpi go ksylitol, który ma niski indeks glikemiczny.

 

 

 

Zobacz także

Dodaj komentarz