Na czym polega dieta dr Dąbrowskiej?

Dieta dr Dąbrowskiej jest jedną z najzdrowszych diet, po których tak szybko można zauważyć zadowalające efekty. Opiera się na warzywach i owocach, dlatego dostarcza organizmowi potrzebnych antyoksydantów. To sprawia, że wpływa nie tylko pozytywnie na wagę, ale także na zdrowie człowieka. Na czym dokładnie polega dieta Dąbrowskiej i jaki jest przykładowy jadłospis?

Skąd się wzięła dieta dr Dąbrowskiej?

Pierwszą osobą, która poddana była działaniu diety dr Dąbrowskiej, był chory na serce pacjent lekarki. Problemem u tej osoby było nie tylko ciężko chore serce, ale też znaczna otyłość. Dr Dąbrowska zaleciła pacjentowi dietę opartą na spożywaniu wyłącznie startej marchwi oraz wody. Efekty były zauważalne już po kilku dniach. Pacjent zaczął bardzo szybko tracić wagę, a poza tym polepszył się stan nie tylko serca, ale też innych narządów wewnętrznych.

W czasie stosowania przez pacjenta postu lekarka zauważyła, że organizm w tym czasie potrafi się samodzielnie wyleczyć. Podczas stosowania diety naprawia się uszkodzony materiał genetyczny DNA, tkanki się regenerują, zmarszczki redukują, cofają się blizny, a także ustępują niektóre choroby, jak np. cukrzyca.

Oczywiście są choroby, które nie ulegną pod wpływem stosowania diety dr Dąbrowskiej, jednak nie ma do niej żadnych przeciwwskazań, dlatego mimo wszystko warto wprowadzić ją w życie.

Czym jest dieta Dąbrowskiej?

Dieta Dąbrowskiej opiera się wyłącznie na warzywach i owocach. Przez lekarkę jest uznawana za formę profilaktyki, ale też leczenia niektórych chorób. Niska kaloryczność diety sprawia, że jest to odmiana postu leczniczego, który opiera się na warzywach niskoskrobiowych i owocach niskocukrowych. Organizmowi dostarcza enzymów, polifenoli o właściwościach leków, mikroelementów oraz witamin. Stosowanie diety wpływa na przywrócenie równowagi przemian na poziomie genetycznym, co pozwala wysnuć wniosek, że uzdrawia organizm w sposób w pełni naturalny.

Jak stosować dietę?

Dieta dr Dąbrowskiej może być stosowana przez osoby chcące zrzucić kilka kilogramów lub którym zależy na podleczeniu organizmu. Dieta może trwać od kilku dni do kilku tygodni. Podstawą diety są warzywa i owoce. W przypadku warzyw powinny to być odmiany niskoskrobiowe, czyli warzywa korzeniowe (marchew, buraki, seler, pietruszka, rzodkiew), kapustne (kapusta, kalafior, brokuł), cebulowe (cebula, por, czosnek), dyniowate (dynia, kabaczek, ogórki), psiankowate (pomidor, papryka) i liściaste (sałata, natka pietruszki, zioła).

Poza warzywami można spożywać niskocukrowe owoce, takie jak jabłka, cytryny, grejpfruty i małe ilości jagód. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest spożywanie soków warzywno-owocowych. Zielone soki oczyszczają organizm, odtruwają, odnawiają krew, poprawiają pracę jelit, alkalizują, dostarczają tlenu, energii, witamin i minerałów.

Warzywa można jeść w każdej postaci: na surowo, gotowane, pieczone, w postaci surówek czy zup.

Napoje, które można spożywać to przede wszystkim woda, ale także soki warzywne i owocowe, herbaty owocowe lub ziołowe, kompoty bez cukru i wywary z warzyw.

Dieta Dąbrowskiej – przepisy

Poniżej znajdują się przykładowe przepisy na jeden dzień diety dr Dąbrowskiej:

Śniadanie:

  • napój z kiszonych buraków z koperkiem i czosnkiem,

  • surówka z pomidorów z cebulą i ogórkiem kiszonym ze szczypiorkiem,

  • surówka z białej kapusty z jabłkiem,

  • gotowany burak w plasterkach,

  • napój z melisy,

  • sok z marchwi.

Obiad:

  • zupa jarzynowa z ogórkiem kiszonym,

  • gołąbki z nadzieniem jarzynowym z sosem pomidorowym,

  • sałatka z kiszonej kapusty z jabłkiem i rozgotowanymi śliwkami suszonymi,

  • sałatka z pomidorów ze szczypiorkiem,

  • kompot z jabłek i moreli,

  • owoce kiwi.

Kolacja:

  • napój z pomarańczy,

  • bigos jarski,

  • kapusta z pomidorami i cebulą na ciepło,

  • surówka z selera, jabłka, kiwi i pomarańczy,

  • sałatka z kiszonych ogórków, cebuli i gotowanych suszonych śliwek,

  • surówka z jabłka z cytryną,

  • napój z mięty.

Zobacz także

Dodaj komentarz