Ryż czerwony pełnoziarnisty – szybko, zdrowo, smacznie

Znacie ryż czerwony pełnoziarnisty? Jest to produkt, który niedawno poznałam i uznałam, że warto się podzielić opinią na jego temat. Czemu? Ponieważ jest bardzo zdrowy, pysznie smakuje i łatwo go przygotować. Jest idealny dla osób, które dbają o linię i prowadzą zdrowy tryb życia. Sprawdzi się w sytuacji kiedy nie mamy zbyt wiele czasu, a chcemy zjeść pożywny posiłek. Możemy zabrać go także ze sobą do pracy, a czym się różni od zwykłego ryżu?

Ryż czerwony pełnoziarnisty jest odmianą ryżu o barwie czerwonej, ma słodki smak, a także orzechowy aromat. Smak jest bardzo ciekawy, dzięki niemu możemy stworzyć unikalne dania, na słodko, oczywiście ryż pasuje także do mięsa, warzyw, możemy z niego zrobić różnorodne sałatki. Dużą zaletą ryżu czerwonego są jego zdrowe składniki, znajdziemy w nim między innymi witaminę B, składniki mineralne oraz błonnik. Błonnik odpowiedzialny jest za uczucie sytości w naszym organizmie, dzięki temu nie musimy zjeść wcale dużej porcji, a spokojnie będziemy czuli się najedzeni. Słodki smak ryżu pozwala stworzyć nam pyszną sałatkę owocową, dzięki czemu możemy przygotować zdrowy i ciekawy deser, na pewno przypadnie on do gustu wielu osobom.

Przepis na sałatkę z ryżu czerwonego pełnoziarnistego:

Składniki:

  • ryż czerwony pełnoziarnisty
  • kukurydza
  • orzechy nerkowca
  • suszone pomidory
  • gruszka
  • jogurt grecki
  • sól i pieprz
  • kurkuma

Przygotowanie: do gotującej się wody dodajemy przepłukany wcześniej ryż. Na około 350 ml wody dajemy 100 g ryżu, gotujemy około 40 minut. Następnie kroimy drobno suszone pomidory i gruszkę. Ryż mieszamy z wszystkimi składnikami, zalewamy jogurtem, doprawiamy i sałatka gotowa :)

 

Zobacz także

Dodaj komentarz